Konferencje

PIERWSZY DZIEŃ – 11 września 2019 r.
Arche Hotel Krakowska , Warszawa
Rejestracja, program i szczegółowe informacje http://foodcongress.org/

DRUGI DZIEŃ –  12 września 2019 r.
WARSAW FOOD EXPO 2019, Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn
sala konferencyjna D

seminaria w formie paneli dyskusyjnych

10.00-11.00  Aspekty finansowe prowadzenia biznesu
moderator:     Marek Marzec, Członek Zarządu P.P.H. EWA BIS Sp. z o.o.
Uczestnicy:     Anna Frąckiewicz, Country Manager Poland , Western Union Business Solutions, Sylwester Babiarz , Dyrektor Biura , Departament Klientów Strategicznych Biuro Obslugi Sektora Dóbr Konsumpcyjnych i Szybkozbywalnych, Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej, Bank Pekao SA, Marcin Majewski, Dyrektor Makroregionu Korporacyjnego, BANK PKO BP, Jakub Łańcucki –  Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży – Ebury Polska​, przedstawiciel Banku BNP Paribas S.A.

  • Czy odbiorcy opóźniają się z płatnościami jak może pomóc instytucja finansowa?
  • Czy instytucja finansowa może pomóc w pozyskaniu dostawców lub odbiorców?
  • Chcę budować trwałą relację z dostawcami jak może mnie wesprzeć instytucja finansowa?
  • Wchodzę na rynki zagraniczne jak instytucja finansowa może mi pomóc zmniejszyć ryzyko?
  • Nowości w finansach, które pomagają prowadzić biznes szczególnie w szeroko rozumianym biznesie żywnościowym : od produkcji pierwotnej ,poprzez przetwórstwo , dystrybucję , eksport  , sprzedaż detaliczną i  żywienie zbiorowe.

11.00-12.15  Innowacyjne, nietermiczne metody utrwalania żywności
moderator:     dr hab. inż. Zygmunt Zander, prof. UWM
uczestnicy:      Andrzej Lenart, prof. dr hab. Profesor SGGW Katedra Inżynierii i Organizacji Produkcji, Andrzej Jarmoluk prof. dr hab. Kierownik Katedry UP we Wrocławiu, Andrzej Babuchowski prof. dr hab. Prezes Zarządu Instytut Innowacji Przemysłu Mleczarskiego, Marek Adamczak prof. dr hab. Kierownik Katedry UWM Katedra Biotechnologii Żywności, Dorota Konopacka Prof. dr hab. Dyrektor Instytutu Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach, Franciszek Świderski, prof. dr hab. SGGW Katedra żywności funkcjonalnej, ekologicznej i towaroznawstwa, Lech Krukowski – VICTORIA CYMES Sp. z o.o.

  • Zastosowanie techniki wysokich ciśnień hydrostatycznych w przetwórstwie i utrwalaniu żywności.
  • Niekonwencjonalne metody poprawy jakości i bezpieczeństwa produktów mięsnych i mlecznych.
  • Utrwalanie żywności z zastosowaniem ultradźwięków i prądów wysokiej częstotliwości.
  • Oddziaływanie metod nietermicznej obróbki na jakość mikrobiologiczną, na składniki produktu, na cechy sensoryczne gotowych wyrobów.
  • Perspektywa przemysłowej aplikacji nietermicznych metod utrwalania żywności.

12.15-13.15  Przygotowanie przedsiębiorstwa do internacjonalizacji na rynki  krajów trzecich
uczestnicy:      Agnieszka Rembisz, International Business Development Director PPH EWA-BIS Sp. z o. o.;  Iwona Górna, Prezes ExpoTrade; dr. Katrzyna Piskorz – Zastępca Głównego Lekarza Weterynarii; Jerzy Dróżdż, Dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą, Krajowa Izba Gospodarcza; Artur Dąbkowski, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii , Departament Handlu i Współpracy Międzynarodowej

  •  Szanse, wyzwania i zagrożenia w eksporcie i rozwoju współpracy z partnerami na rynkach azjatyckich i afrykańskich – czego unikać, czego się bać a co jest standardem we współpracy – case study.
  • Perspektywy dla otwarcia nowych rynków zbytu dla polskiej branży mleczarskiej i mięsnej ze szczególnym uwzględnieniem sektora wieprzowiny
  • Instrumenty wsparcia działań promocyjnych i eksportu dla branży rolno-spożywczej na rynkach krajów poza UE

13.15-14.15  Technologie Block-Chain w biznesie w aspekcie bezpieczeństwa żywności
moderator:     dr hab. Robert Rządca, Prorektor ds. Badań Naukowych i Rozwoju Kadry oraz Zastępca Rektora Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie
uczestnicy:      Joanna Bańkowska, Prezes Zarządu, BDO Technology Sp. z o.o. Sp. k., Dr Sławomir Jarka , Wydział Nauk Ekonomicznych SGGW, Marek Marzec, Członek Zarządu P.P.H. EWA BIS Sp. z o.o., Anna Sabina Wojciechowska, Członek Zarządu, PKP Informatyka

  • Kto może uzyskać największe korzyści z wprowadzenia technologii block-chain?
  • Inicjatorem wdrożenia oraz ponoszącym koszty wdrożenia powinni być sprzedawcy detaliczni żywności, bo dzięki technologii block-chain uzyskają największe korzyści
  • Block-chain i krypto waluty stwarzają możliwości powstania opartych o zasady spółdzielcze stowarzyszeń producencko-konsumenckich
  • Jakie muszą nastąpić zmiany w rolnictwie i przetwórstwie żywności aby technologia Block-chain przyniosła znaczne korzyści
  • Rozwiązania block-chainowe będą sprzyjały integracji branży rolno-spożywczej i będą wzmacniać wielkie sieci handlowe, dzięki wzmocnieniu ich siły przetargowej w stosunku do dostawców

14.15-15.00  Dotacje w praktyce – przetwórstwo spożywcze
prelegent:       Wieslaw Wasilewski, Big-Pol Fundusze Pomocowe

  • Ostatnie nabory wniosków
  • PROW – główny program dotacyjny dla przetwórstwa spożywczego
  • Co jest innowacją według PROW ? – przykłady realizacji
  • Optymalizacja kosztów inwestycji z dotacją – montaż finansowy
  • Nowe obowiązki dla przetwórców

15.00-16.00  Spełnienie wymogów ORGANIC, HALAL, KOSHER i NON-GMO – czy warto? Duże koszty czy duże zyski?
moderator:     Klaudia Klimek, Przewodnicząca Fundacji  Jewrnalism
uczestnicy:      Michael Schudrich, Naczelny Rabin Polski, Nedal Abu Tabaq, Mufti Polski przy Lidze Muzułmańskiej, Renata Przegalińska – dyrektor zarządzająca firmy AGRO BIO TEST

  • Czy certyfikowana żywność jest zdrowsza?
  • Czy dla Polaków certyfikaty mają znaczenie?
  • Biznes a certyfikat, czy można na certyfikacie zarobić?
  • Podbój rynku zagranicznego z certyfikatem czy bez?

Wstęp wolny dla wszystkich uczestników targów.

Organizator konferencji:
foodcongress.org

FORUM PROMOCJI HANDLU I ŁĄCZENIA FIRM Z BRANŻY ROLNICTWA WYSOKIEJ TECHNOLOGII MIĘDZY WIETNAMEM A POLSKĄ

12 września 2019 r.
w godz. 13.30 – `16.30
 SCENA GŁÓWNA

 

13.30 – 14.00 Rejestracja uczestników

14.00 – 14.10 Uzasadnienie konferencji i przedstawienie delegata – wystąpienie Pana Nguyen Quoc Toan, Dyrektora Departamentu Przetwarzania i Rozwoju Rynku Produktów Rolnych

14.10 – 14.20 Oficjalne otwarcia forum – wystąpienie Pana Tran Thanh Nam, Wiceministra Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi

14.20 – 14.30 Przemówienie powitalne forum – wystąpienie przedstawiciela Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi RP

14.30 – 14.50 Prezentacja potencjału handlu rolnego między Wietnamem a Polską – wystąpienie Pana Nguyen Quoc Toan, Dyrektora Departamentu Przetwarzania i Rozwoju Wsi

14.50 – 15.10 Przerwa na kawowa

15.10 – 15.30 Doświadczenie w dystrybucji i konsumpcji produktów rolnych grupy; import i eksport produktów rolnych między Wietnamem Polską – wystąpienie przedstawiciela Tan Viet Company

15.00 – 16.00 Pytania i odpowiedzi:
– pytania i odpowiedzi z agencjami państwowymi dotyczące procedur importu i eksportu produktów rolnych między dwoma krajami
– wymiana między wietnamskimi i polskimi przedsiębiorstwami w zakresie inwestycji rolnych i rozwoju handlu produktami rolnymi
wystąpienie Pana Nguyen Quoc Toan, Dyrektora Departamentu Przetwórstwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz przedstawicieli powiązanych agencji polskich.

16.00 – 16.20 Program łączenia handlu – wystąpienie przedstawiciela Departamentu Przetwórstwa Żywności i Rozwoju Rolnictwa oraz Wietnamskiego Biura Handlowego w Polsce

16.20 – 16.30 Zamknięcie Forum – wystąpienie Pana Tran Thanh Nam, Wiceministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi

organizator konferencji:
Wietnamskie Biuro Handlowe w Polsce

PLANT BASED GOES MAINSTREAM
– panel dyskusyjny na temat rosnącej popularności produktów roślinnych

12 września 2019 r.
w godz. 12.00 – 14.00
sala konferencyjna A

2019 rok to czas w którym branża spożywcza bardzo zaprzyjaźniła się z terminami takimi jak fleksitarianizm czy dieta roślinna. Raporty rynkowe, badania, kolejne restauracje otwierające się na zmieniające się potrzeby konsumentów, w końcu dynamiczny rozwój marek wdrażających roślinne produkty – to wszystko wskazuje na jedno: plant-based goes mainstream. Podczas panelu eksperckiego pod patronatem RoślinnieJemy rozmawiać będziemy o kierunkach rozwoju kategorii produktów roślinnych, roli mniejszych, rzemieślniczych firm i globalnych liderów w kształtowaniu rynku spożywczego przyszłości.

moderator: Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w RoślinnieJemy
uczestnicy: Bartosz Janicki, marketing manager, Primavika; Stan McGowan, Sales and Marketing 
Managers, Foods Brothers, dystrybutor produktów Beyond Meat i Linda McCartney Foods; Piotr Grabowski, Co-founder Foodtech.ac, Anna Malinowska, Marketing Manager, POLSOJA
organizator: RoślinnieJemy

Seminarium POLSKIE WINO OD A DO Z

12 września 2019 r.
w godz. 13.00 – 15.00
sala konferencyjna C

W tym roku mija równo dziesięć lat od momentu, w którym pierwsze polskie wina znalazły się w oficjalnej sprzedaży. W 2009 roku sprzedawały je ledwie trzy winnice, dziś jest ich 230, a kolejne przybywają w tempie kilkudziesięciu rocznie. Polscy winiarze nadrabiają stracony czas, nabierają coraz większego doświadczenia, a co za tym idzie prezentują z roku na rok coraz lepsze wina. Można już mówić o najlepszych regionach winiarskich, trendach czy odmianach, których uprawa w Polsce daje najlepsze rezultaty. O tym wszystkim, o kierunkach rozwoju i przyszłości polskiego winiarstwa, w czasie specjalnego seminarium opowie Pan Maciej Nowicki, dziennikarz, wine writer. Seminarium towarzyszyć będzie przegląd najlepszych polskich win.

  • Obraz polskiego winiarstwa w 2019 roku – równo 10 lat od jego debiutu w oficjalnej sprzedaży
  • Polskie regiony winiarskie – gdzie uprawa winorośli i produkcja win daje najlepsze rezultaty
  • Solaris czy riesling, hybrydy czy vinifera – najpopularniejsze i najbardziej obiecujące odmian
  • Od win musujących po słodkie – najnowsze trendy i najlepsze rezultaty
  • Polska enouturystyka – od noclegów na winnicach, przez festiwale winiarskie po degustacje tematyczne
  • Degustacja najciekawszych win od najlepszych polskich producentów.

organizator:       Związek Przedsiębiorców i Pracodawców
prowadzący:      Maciej Nowicki, pismo FERMENT

Liczba miejsc na seminarium jest ograniczona. Osoby zainteresowane prosimy o mailowe zgłoszenie na adres a.piatek@zpp.net.pl do dnia 11.09.2019 r.

seminarium TRADE MARKETING FMCG

12 września 2019 r.
w godz. 12.00 – 13.00
sala konferencyjna B

prelegent: Grzegorz Osóbka, CEO, Umbrella Marketing Group

Sklep jest przestrzenią komunikacji produktów i marek z ich nabywcami. To tu zapadają decyzje zakupowe.

Dystrybutorzy, po latach konsolidacji rynkowej, osiągnęli przewagę w kompetencjach zarządzania podażą, a przez to i całym rynkiem FMCG. Producenci, aby zachować partnerskie relacje ze swoimi bezpośrednimi klientami, muszą oferować im nie tyle co “asortyment”, ale rozwiązania prowadzące do wzrostu sprzedaży z półek sklepowych i do zwiększenia wartości koszyka.

Pojawiają się nowe wyzwania w ślad za trendami rynkowymi, jak wydłużenie lad chłodniczych, innowacyjne produkty w kluczowych miejscach na ścieżce sklepowej, czy zarządzanie całymi kategoriami oraz ich redefiniowanie.

Przestrzeń zakupowa – od momentu, kiedy konsument wkłada buty idąc do sklepu staje się shopperem i wszystko po drodze, aż do jego lodówki z powrotem jest doświadczeniem zakupowym. Wchodząc do sklepu uderza go świeżość, kiedy ekspozycja zaczyna się od owoców i warzyw, albo ciepło domowe, kiedy widzi rumiane bułeczki…

Persona shopper’owa a persona konsumencka – wchodząc do sklepu jesteśmy w wielu misjach – np. rodzica, albo imprezowicza, co determinuje określoną rolę w tej scenerii nabywczej. Persona shopperowa ulega na swojej mapie doświadczeń wpływom rodzaju sklepu, czasu, ekspozycji… Jej zachowania są wdrukowane w określone motywy zakupowe, w których część decyzji jest rutynowa albo rozważna, albo jeszcze impulsowa.

Generowanie koncepcji sprzedażowych w modelach analizy segmentacji shopperowej, w poszukiwaniu nowych kontekstów wyzwalania decyzji zakupowej, w odniesieniu do kalendarza okazji (święta, sezonowość). Czyli w jaki sposób dystrybutor i dostawca mogą prowadzić dialog.

Kompetencje aktywizacji lojalnościowej w rękach dystrybutorów – nie ma już miejsca na promocje czy programy lojalnościowe producentów – teraz tylko działania dystrybutorów mają wpływ i dostawcy powinni odnaleźć siebie w procesach planowania tych promocji.

Technologia w trade marketingu – systemy analizy zachowań shopper’ów, inteligentne regały i ekspozytory, aplikacje, analizy danych skaningowych, internet rzeczy, wirtualna rzeczywistość.
Idea wieńcząca – przyszłość marketingu FMCG to Trade Marketing integrujący doświadczenia nabywców z przekazem marki i produktów, ale też ciągle penetrujący nowe kanały sprzedaży, zwłaszcza z wykorzystaniem technologii.

Seminarium NOWE PRAWO W HANDLU (RODO, Compliance i PZP w sektorze żywieniowym)

12 września 2019 r.
w godz. 15.00 – 16.00
sala konferencyjna A

organizator: Kancelaria Maruta Wachta

Nowatorskie rozwiązania w handlu, a RODO, r.pr. Piotr Kalina

1. Kto musi stosować RODO i dlaczego
2. Czy nowatorskie rozwiązania mogą być zgodne z RODO?
3. Skutki braku zgodności z RODO

Zarządzanie dostawcami w świetle Compliance. Na co należy zwrócić uwagę?, r.pr. Izabella Sosnowska

Zarządzanie zgodnością – jakie ma znaczenie dla organizacji?
Zarządzanie dostawcami jako element systemu Compliance
Sankcje wynikające z braku wdrożenia systemu zarządzania dostawcami

BHP w PZP czyli jak rozmawiać z zamawiającym publicznym?, r.pr. dr Jakub Krysa

Specyfika sektora publicznego
Ryzyka przetargowe
Ryzyka karne

POTENCJAŁ POLSKIEJ ŻYWNOŚCI – SZANSE I MOŻLIWOŚCI EKSPORTOWE

13 września 2019 r.
w godz. 10.00 – 15.00
sala konferencyjna A

Program Konferencji:

10.00 – 11.00   Rejestracja uczestników

11.00 – 11.15   Otwarcie Konferencji i podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Stowarzyszeniem Eksporterów Polskich a Ptak Warsaw Expo Sp. z o.o. w Nadarzynie k. Warszawy

  • Mieczysław Twaróg Prezes Zarządu Stowarzyszenia Eksporterów Polskich
  • Tomasz Szypuła Prezes Zarządu Ptak Warsaw Expo Sp. z o.o.

11.15 – 11.30   Wystąpienie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego

11.30 – 12.00   Szanse i możliwości potencjału eksportowego sektora polskiej żywności  

  • prof. dr hab. Andrzej Kowalski Dyr. Inst. Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej

12.00 – 12.15   Działalność promocyjna polskiej żywności na priorytetowych rynkach zagranicznych 

  • Katarzyna Kwiecień Dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR

12.15 – 12.30   Dyplomacja ekonomiczna na rzecz wspierania eksporterów polskiej żywności      

  • Cezariusz Kwaterski Radca Minister Departament Współpracy Ekonomicznej MSZ

12.30 – 13.30   Panel: Potencjał polskiej żywności – szanse i możliwości eksportowe

  • Przewod. Waldemar Broś, Prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich ZR
  • Dariusz Sapiński,  Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA
  • Wiesław Różański, Prezes Zarządu Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego
  • Paulina Kopeć, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia „Unia Owocowa”
  • Elżbieta Bodio,  Wiceprezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej
  • Iwona Górna, Właściciel  firmy Expo Trade Polska
  • Marek Marzec, Prezes PPH Ewa – bis Sp. z o.o. w Warszawie

13.30 – 14.00  Dyskusja

14.00 – 15.00  Degustacja

 

Organizator konferencji:
Stowarzyszenie Eksporterów Polskich

KONFERENCJA OPAKOWANIA DO ŻYWNOŚCI –  KIERUNKI ROZWOJU

13 września 2019 r.
w godz. 11.00 – 14.00
sala konferencyjna D

Program konferencji:

11:00         Otwarcie konferencji – Beata Pyś-Skrońska, z-ca dyr. Polskiej Izby Opakowań

11:15         Biodegradowalne materiały opakowaniowe w zastosowaniach do pakowania żywności – Bartosz Czapowski, przedstawiciel firmy PAKMAR

11:45        Wymagania dla nowego typu opakowań do żywności  – Adam Fotek – ekspert ds. badań w J.S. Hamilton Sp. z o.o.

12:15         Bezpieczne podkładki absorpcyjne w opakowaniach świeżego mięsa i ryb – Przemysław Nowak, dyr. ds. marketingu w firmie POMONA

12:45         Możliwości zastosowań kompostowalnych folii celulozowych – Andrzej Kornacki, dyr. firmy FUTAMURA

13:15         Ekologiczne opakowania owoców i warzyw

13:45        Zakończenie konferencji

Organizator konferencji:
Polska Izba Opakowań

KONFERENCJA CATERINGI DIETETYCZNE – WYZWANIA ORAZ PRZYSZŁOŚĆ RYNKU ZDROWEGO ŻYWIENIA ZBIOROWEGO

13 września 2019 r.
w godz. 10.45 – 16.45
sala konferencyjna B

10.45 – 11.30  Problem rotacji pracowników w cateringu dietetycznym – jak zatrzymać pracowników produkcyjnych, dietetyków oraz szefów kuchni?

Czy rynek pracowników w gastronomii rzeczywiście stoi tylko imigrantami? Czy jest ryzyko, że zaczną masowo odchodzić, bo za naszą zachodnią granicą będą płacić dużo lepiej? Ile powinno się zapłacić dietetykom, czyli jaki jest zakres ich obowiązków oraz jak planować menu, aby optymalizować koszty jego modyfikacji? Czy szef kuchni jest potrzebny w cateringu dietetycznym? Jak pokazuje przykład jednej z marek – brak pracowników lub ich szybka migracja może położyć firmę w przeciągu dwóch dni, dlatego porozmawiamy, jak w tym wszystkim znaleźć równowagę, aby być spokojnym o podstawę swojego biznesu – ludzi.
Prelegenci:
Maja Gojtowska
Wierzy, że firmy powinny traktować swoich pracowników przynajmniej tak dobrze, jak klientów. Od ponad 10 lat doradza i wspiera firmy w zakresie budowy wizerunku i komunikacji. Certyfikowanych moderator Design Thinking. Jest autorką popularnego bloga Gojtowska.com. We wrześniu 2019 roku ukaże się jej książka “Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”
Urszula Zając-Pałdyna
Z wykształcenia prawnik, certyfikowany trener oraz absolwentka studiów ZZL, obecnie kontynuuje edukację w ramach studiów doktoranckich. Od kilkunastu lat zawodowo związana z branżą HR. Właścicielka agencji doradztwa personalnego let’s HR. Aktywny trener, prelegent oraz wykładowca akademicki. Wielokrotnie zapraszana do programów telewizyjnych i radiowych. Autorka bloga www.hrnaobcasach.pl.

11.45 – 12.30  Marketing w branży gastronomicznej, czyli jak efektywnie sprzedawać jedzenie przez Internet?

Temat wiecznie żywy i niezwykle głęboki. Z pewnością godzina panelu nie wystarczy na poruszenie wszystkich wątków, ale nasi eksperci skupią się na obecnych trendach oraz sposobach docierania do klientów. W które kanały inwestować i ile? Jak mierzyć efekty zainwestowanych środków tak aby każda złotówka zwróciła się kilkukrotnie oraz jak wybierać odpowiednie dla naszej marki kanały dotarcia? Na te pytania spróbujemy sobie wspólnie odpowiedzieć ze specjalistami z branży marketingu rynku FMCG.
Prelegenci:
Agnieszka Borek i Marta Panfil
Ekspertki marketingu gastronomicznego, właścicielki fika biznes. Mają ponad 8 lat doświadczenia w pracy z restauracjami. Przeszły wszystkie etapy pracy w restauracji i różne szczeble zarządzania nimi pod względem marketingowym: jako managerki ds marketingu jednego lokalu, grupy, sieci, a także zewnętrzni konsultanci oraz pracę w większych agencjach PR’owych i marketingowych w Warszawie, Londynie i Nowym Jorku. Specjalizują się wyłącznie w gastronomii. Każdy przykład realizowanych projektów, success story, fuck-up story i osiągnięcia, z których czerpią w trakcie obsługi Klientów, wywodzą się z branży gastronomicznej w Polsce i za granicą.

12.45 – 13.30 Sanepid i PiH – znakowanie żywności oraz prawne wymagania związane z cateringiem dietetycznym.

Konkretnie i na temat. Bez mitów. Czy w cateringu trzeba znakować żywność oraz jak to robić? Co jeśli zmienia się skład, bo czegoś zabraknie? Czy muszę zamieszczać menu na stronie z wyprzedzeniem? Jakie kary grożą mi w razie kontroli i jak się przed nimi ustrzec? Wszystkie odpowiedzi na te pytanie znajdą się w tym jednym, krótkim panelu dyskusyjnym.
Prelegenci:
dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska
Wspólniczka i współzałożycielka Centrum Prawa Żywnościowego. Doktor nauk prawnych. Wykłada prawo żywnościowe na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradza przedsiębiorstwom branży spożywczej we wszystkich aspektach prawa żywnościowego. Autorka wielu publikacji z zakresu prawa rolnego i żywnościowego w kraju i za granicą.
Katarzyna Szatkowska
Technolog żywności i dietetyk, aktualnie specjalista ds. prawa żywnościowego w Centrum Znakowania Żywności (www.CentrumZZ.pl). Uczestniczka licznych projektów naukowych, m.in. Harvard Medical School w USA, University College Cork w Irlandii. Specjalizuje się w zakresie etykietowania środków spożywczych (w tym suplementów diety), projektowaniu nowych produktów oraz ocenie ich bezpieczeństwa.

13.45 – 14.30 Pudełka – Plastik a ekologia – trendy, wyzwania i możliwości związane z pakowaniem cateringu dietetycznego.

“Fabryka plastiku!” to jeden z komentarzy pod dowolnym artykułem o cateringu dietetycznym. Czy powinniśmy iść w kierunku biodegradowalnych pudełek, które są znacznie droższe, czy może lepiej zostać przy znanych pudełkach PP? Czy koszt ekologiczny cateringu rzeczywiście jest tak duży, czy może właśnie jest mniejszy, niż wszyscy się spodziewają? Naszymi gośćmi będą osoby zajmujące się recyklingiem oraz produkcją na co dzień, które przybliżą nam tematykę oraz uzbroją w wiedzę i argumenty niezbędną do objęcia wybranego przez nasz catering kierunku.
Prelegenci:
Marta Krawczyk
Od 6 lat związana z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań SA. Specjalistka od eco designu opakowań i przydatności do recyklingu. Trenerka i edukatorka w zakresie segregacji i gospodarki odpadami opakowaniowymi, audytor zakładów recyklingu. Koordynatorka projektów edukacyjnych, CSR i doradczych. Pasjonatka górskich wędrówek, fotografii, zrównoważonej konsumpcji i życia w duchu Zero Waste.

Tomasz Araszkiewicz

Bloger piszący o odpadach oraz o sposobach wykorzystania ich w sposób alternatywny. Zero waste, surowce, paliwa, energia, recykling oraz odzysk te tematy poruszane są na odpadyblog.pl

14.45 – 15.30 Dietetyka – specyfika dietetyki w cateringu dietetycznym. Wyzwania nadchodzących latach.

W jaki sposób planować menu w cateringu dietetycznym tak, aby spełnić nie tylko założenia dietetyka, kucharza, ale też wziąć pod uwagę pakowanie, temperaturę, sposób przechowywania i spożywania posiłków przez klientów? Jak zbudować dietę indywidualną oraz czy taka w ogóle jest możliwa w cateringu? Czy warto iść w kierunku wegetariańskiej kuchni? Niektórzy twierdzą, że catering dietetyczny nie ma nic wspólnego z dietetyką.
Inni twierdzą, że właśnie dlatego powinno się używać nazwy “dieta pudełkowa”. Jak jest naprawdę oraz czy jedno nie wyklucza drugiego?
Prelegenci:
Dr Krystyna Pogoń
Jest specjalistą z zakresu żywienia człowieka i żywności funkcjonalnej. Od ponad 5 lat zaangażowana w działalność cateringu dietetycznego Dietific, dla którego opracowała autorski model dietetyczny. Autorka publikacji z zakresu zdrowej żywności i uczestniczka projektów naukowych dotyczących naturalnych metod poprawy jakości żywności.
Kamila Syst Zielińska
Dietetyk sportowy i szef kuchni w cateringu dietetycznym Created with Love. 5 lat temu razem z mężem – trenerem personalnym – stworzyli swój autorski catering opierający się o indywidualne zapotrzebowanie na makroskładniki, każdego z klientów wykorzystując tylko ekologiczne produkty. Jest zwolenniczką podejścia, że dieta ma leczyć i koić organizm, a efekty w postaci utraty kilogramów są skutkiem ubocznym odpowiednio zbilansowanej i zróżnicowanej diety. Prywatnie miłośniczka ekologii i kwiatów.

15.45 – 16.30 Logistyka – jak mądrze zacząć docierać z cateringiem dietetycznym do odbiorców w całej Polsce?
Rozwój firm logistycznych pozwala obecnie na dostarczenie zdrowych posiłków do ponad kilkudziesięciu miast w ciągu kilkunastu godzin od momentu zakończenia produkcji. Jak mądrze otwierać się na kolejne lokalizacje oraz jakie są największe wyzwania w trakcie ekspansji na nowe miasta? Czy lepiej polegać na zewnętrznych dostawcach, czy jednak rozwijać organicznie własną flotę? Jaka przyszłość czeka transport cateringów dietetycznych w najbliższych latach?
Sylwester Rypina
Aktywny przedsiębiorca od 2004 r, W branży transportowej od 2009r. Absolwent Politechniki Warszawskiej, miłośnik boksu oraz motoryzacji. Założyciel wiodącej na Polskim rynku marki Goodspeed.
Sylwia Ciechomska
Założycielka nagradzanego cateringu Divine Food, która widząc na rynku potrzebę firm logistycznych dedykowanych cateringom dietetycznym założyła Catering Transport. Bogata w doświadczenie właściciela cateringu w 2018 rozpoczęła rozwijanie firmy transportowej oferującej transport chłodniczy.

organizator:

Dietly.pl – porównywarka cateringów dietetycznych z całej Polski z opcją zarządzania zamówieniami, wybierania, porównywania i zamawiania online diety dopasowanej do potrzeb klienta w dowolnym cateringu w Polsce.